In ons datacentrum hebben wij een systeem ingericht welke de servers van onze
klanten kan monitoren. E.e.e. gebeurt door middel van checks van buiten af maar
ook door een stukje software welke wij op uw server installeren.

Afhankelijk van uw installatie zijn er een aantal zaken welke wij continue in de gaten houden, te denken valt hierbij aan:
- Beschikbaarheid
- Schijfruimte
- Processor load
- Geheugen gebruik
- Mail store
- Harde schijven
- Internet beschikbaarheid
- Systeemprocessen

Op het moment dat er 1 van de ingestelde diensten afwijkt zal dit worden gesignaleerd bij ons op kantoor, wij ontvangen meldingen per email, visueel op ons monitoring scherm maar ook op de mobiele telefoons van onze engineers.

Bij het signaleren van een storing zullen wij u direct informeren en eventueel aanvang maken met oplossen van het probleem, dan wel dit inplannen bij een van de engineers.

 

Het grote voordeel van deze werkwijze, problemen worden door ons gesignaleerd veelal voor dat u heeft gemerkt dat er iets aan de hand is. Een voorbeeld, mail problemen worden over het algemeen pas gesignaleerd enkele uren na het optreden van de storing. Wij zien dergelijke problemen vaak minuten na het ontstaan. Dit geeft een zeker gevoel!

Successtory:
Bij een klant van ons viel de internet verbinding uit. Een engineer ontving hiervan tijdens zijn ontbijt een melding. Op eigen initiatief is de planning gewijzigd en is hij direct naar de klant met storing toegegaan. Hij stond daar om 8:30 op de stoep, met een reserve modem. Om 8:45 was de storing verholpen. Toen om 9:00 de mensen van betreffend bedrijf op kantoor kwamen konden ze direct aan de slag ze hebben de storing niet eens meegekregen. Om dat uw omgeving continue in de gaten wordt gehouden is het ook mogelijk om achteraf grafieken op te vragen van de gemonitorde service. Wij geven u aan de hand van deze grafieken adviezen over het periodiek herstarten van de service of de frequentie van het onderhoud.

Deze service heeft oneindig veel mogelijkheden, wij nodigen u graag uit bij ons op kantoor voor een live demo van de mogelijkheden.

Bdata ICT Solutions BV

Zutphenseweg 42
7211 ED Eefde

Postbus 132
7400 AC Deventer

t 0570 - 611 540
info@bdata.nl

BTW NL812998145B01
KVK 08123975

Download hier onze algemene voorwaarden

Bdata is SWYX Silver Partner

ICTwaarborg

wij leiden vakmensen op

TM Partner Program Bronze Logo 150331